vis-nyhed

« Tilbage

Bestyrelsesmødet den 24. marts 2011

Skrevet d. 24/03-2011 af: Hanne Häggqvist

Referat af bestyrelsesmøde den 22. februar og 24. marts 2011. 

1. Godkendelse af referat fra de sidste bestyrelsesmøder den 1. februar og den 22. februar 2011. 

 

Referat fra den 1. februar: Med de anførte bemærkninger til enkelte punkter blev referatet godkendt. 

Referat fra den 22. februar: Udsugning i shoppen er ikke etableret endnu, det bliver bragt i orden snarest. 

Der skal snarest indkaldes til møde med juniorudvalget. 

De små punkterede vinduer i klubhuset bliver skiftet over to omgange. Arbejdet forventes påbegyndt i uge 13. Hanne H skaffer medlemmer, der efterfølgende maler samtlige vinduer i klubhuset. 

Evt. ændring af regnskabsår ifm. de kommende vedtægtsændringer er undersøgt ved revisor, og det er besluttet at vi fortsætter med det nuværende regnskabsår. 

2. Orientering ved formand og daglig leder. 

 

I Klub Nyt fra DGU er Junior Cup omtalt – Jens P undersøger om DGK er tilmeldt. Ros til juniorudvalget for de informative referater. 

Emil Staulund er ansat som hjælpe træner hos Jacob Nordestgaard. 

Der er kommet forslag på indretning af juniorlokale – bestyrelsen ser på det i 2011. 

Hanne H. undersøger om vores ejendomsvurdering er OK. 

Regionsmødet den 17. maj 2011 kl. 18 – 21 i Herning Golfklub. 

Ejeren af Troldebanken har spurgt om jagt i birkeskoven. Formanden udarbejder en skriftlig aftale på max. 3 år, hvor de må drive jagt én gang om året. 

Torsdagsherrer (formiddag) har igen forespurgt på gunstart på de første 9 huller. Bestyrelsen fastholder den allerede vedtagne beslutning, om at de kan starte som i 2010. 

Hanne H har udarbejdet en skrivelse til de tidligere pensionist medlemmer, idet deres rettigheder er blevet ændret. Skrivelsen blev godkendt og udleveres sammen med bagmærket. 

Formanden holder åbningstalen ved Vestjysk Bank Åbningsturnering den 10. april. 

Torsdagsherrerne samler 100 kr. ind pr. medlem til en bro på hul 8. Kaj M. kommer med forslag til hvordan det kan laves og hvad det vil koste, så vi er forbedret. Torsdagsherrerne skal komme med et projekt. 

Formanden har sendt ansøgning ind til kommunen vedr. økonomisk støtte til opførelse af skuret på træningsbanen. 

Flot at Rasmus Kinch har fået talentprisen. 

Børneattest mangler fra et medlem i juniorudvalget. 

Ved indførsel af tidsbestilling blev det besluttet, at havde man ved 3 no show, blev man frataget spille retten lokalt og internationalt i 1 måned. Skal vi køre den hårde linie i 2011? Hanne H. sender besked ud om, at man skal huske at bekræfte senest 10 min. før start tid. Er der nogen der konsekvent udelader, skal reglen træde i kraft. 

3. Orientering fra udvalgene: Turneringsudvalg – intet at bemærke. 

 

Baneudvalg – Uddannelsesaftalen med Steffan Henriksen er på plads og godkendt. Knud Erik Bollerup har fået foretaget en hofteoperation og er ikke tilbage før omkring grundlovsdag. Der etableres en plansilo ved maskinhuset samt en ny vej og overkørsel i henhold til de indhentede tilbud. 

Handicapudvalg – intet at bemærke. 

Begynderudvalg – åbent hus den 3. april. 

Sponsorudvalg – vi har mistet 2 sponsorer. 

Husudvalg – den årlige ”rengøringsdag” er på lørdag. Udvalget hjælper i baren tirsdag og torsdag. 

Sportsudvalg – aftalt at udvalget foretager boldopsamling fredag aften og lørdag aften. Jens P. laver en plan og boldopsamlingen begynder nu. Blev spurgt om det er muligt, at juniorerne kan komme og samle bolde op i yder områderne på træningsbanen inden græsset kommer rigtig i vækst. Jens P. arrangerer. 

4. Afgang / tilgang af medlemmer samt orientering om møde med Kim Uldahl, DGU. 

 

Opgørelse over medlemstal pr. d.d. udviser et minus på kr. 99.340 af det budgetterede. 

Kassereren og Hanne H orienterede om mødet med DGU. De og næstformanden anbefaler at klubben går med i projektet, hvor målet er at rekruttere nye medlem-mer. 

Hanne H. aftaler dato med Kim Uldahl og spørger de forslåede medlemmer til udvalgene. 

5. Fastsættelse af dato for ekstra ordinær generalforsamling. 

 

Der afholdes ekstra ordinær generalforsamling den 16. juni 2011 kl. 19.00, hvor punktet på dagsorden vil være vedtægtsændringer. 

6. Hjertestarterkursus. 

 

Skal der holdes repetitionskurser? - Hanne Krogsgaard har svaret, at det kun er nødvendigt hvert andet år. Kurt og Lasse i restauranten tilbydes kurset. 

7. Nyhedsbrev – sponsorer. 

 

Klubben har på et tidligere tidspunkt fået accept fra mange af vore sponsorer, om at de gerne vil modtage nyhedsbrev fra Dejbjerg Golf Klub. Kan det nyhedsbrev, der sendes til medlemmerne tilrettes og sendes til sponsorerne? 

8. Baneudvalg, situationsrapport fra formand/greenkeeper. 

 

Der er lagt en situationsrapport pr. 16. marts på hjemmesiden samt vedligeholdelse plan for april og maj måned, der ligger under banens faneblad. 

9. Eventuelt, herunder næste møde. 

 

Næste bestyrelsesmøde er den 5. maj 2011 kl. 18.30. 

Priser på drikkevarer i restauranten blev godkendt.