Turnering

Egne turneringer:
For juniorer der har bestået alle prøver eller kun mangler prøven til den store bane, vil vi igen i år afvikle interne matcher, både med en løbende 9 og 18 hullers turnering.

Turneringerne afvikles typisk på fredage fra kl. 15.30, hvor man møder og afleverer et udfyldt scorekort senest kl. 15.15 (spilledagene findes på aktivitetskalenderen).

Tilmelding kan kun ske via www.golfbox.dk

Der vil være en starter, der sammensætter bolde og sender ud, derudover vil der være hjælpere til nybegyndere.

Kredsturneringer:
I distrikt 2, kreds vest, afholdes der hen over året en række kredsturneringer, som vi vil opfordre til at man også prøver at deltage i.
Turneringerne er især for begynderne en rigtig god måde at komme i gang med lidt turneringsgolf, komme ud og spille på andre baner og ikke mindst at få knyttet bekendtskab til jævnaldrende spillere fra andre klubber.

Juniorer der har bestået par 3 bane prøven kan deltage i kredsturneringer i distrikt 2.

Turneringskalenderen fremgår af aktivitetskalenderen.

Der spilles i 3 rækker efter følgende HCP:
A-rækken: HCP +5 - 11,4 - 18 huller slagspil - netto
B-rækken: HCP 11,5 - 26,4 - 18 huller stableford
C-rækken: HCP 26,5 - 54 - 9 huller stableford

Der kan max. deltage 15 spillere fra hver klub til hver turnering, så når tilmeldingerne åbner til de enkelte turneringer, så skal du ikke vente for længe med at tilmelde dig.
www.distrikt2.dk

Junior Distrikts Tour (JDT):
Denne distriktsturnering henvender sig til drenge med HCP 4-24, og piger med HCP 4-28. Der spilles 4 turneringer på forskellige baner efter tur, 2 turneringer før sommerferien og 2 turneringer efter sommerferien.

Der spilles i 3 rækker, U14, U16 og U19. Juniorudvalget udtager spillere til turneringen, hvor spillerne forpligter sig til at deltage i alle matcher.

De 8 bedste fra U16 og U19 rækkerne efter 4 turneringer, har spillet sig til en plads på Distrikts-holdet, som spiller "Super Cup" mod de andre distrikter i en "Ryder Cup" lignende turnering. Denne turnering vil blive afviklet i efterårsferien og på skift i distrikterne.

For de 8 bedste U14 deltagere arrangerer DGU en golfweekend.

Turneringsformen er slagspil med handicap (netto), dog er der præmie til bedste bruttoscore i hver række til hver turnering. Spilletider og sted vil blive meldt ud til de enkelte spillere.

Distriktsholdsturneringer:
Der er tale om en holdspilsturnering med 3 spillere på holdet, det kan være nye spillere fra gang til gang, og turneringen henvender sig primært til nye spillere i klubben. Spilles som stableford og hulspilsturnering.

Stablefordturneringen spilles over 9 huller og henvender sig til drenge og piger med HCP 37-72. Max. antal tildelte slag er 54.

Hulspilsturneringen henvender sig til spillere med HCP 28-42 og spilles efter samme regler som DGU Juniorholdturnering. Deltagerne i denne turneringe må ikke fylde 16 år i spilleåret, for pigernes vedkommende 17 år.

Junior Cup:
Turneringen er en DGU turnering, der afvikles i 14 rækker (7 årgange for både piger og drenge). HCP max. 36.

Se rækker under http://danskgolfunion.dk/juniorgolf/turneringer/turneringer-i-dgu-regi/junior-cup under turneringebetingelser.

Der afvikles en klubkvalifikation, hvor den bedste fra hver række går videre til en distriktsfinale.

Vinderne fra distriktsfinalerne går videre til den endelige landsfinale, og skulle nogen gå hele vejen, så afvikles der landskamp.

JC12 spiller 18 huller slagspil brutto. Der gøres opmærksom på, at voksne markører er obligatoriske i denne række for at undgå problemer med forkerte scores.

JC13 til JC18 spiller 18 huller slagspil brutto.

Klubkvalifikation skal være afholdt inden 1. juni, dato vil blive meldt ud hurtigst muligt efter vi er kommet i gang med træningen.
www.danskgolfunion.dk

DGU Juniorholdturnering:
Turneringen er en DGU-landsturnering for juniorhold, der spilles i 10 rækker:
1 Junior - Eliterække
1 Ynglingerække
1 Pigerække
7 Juniorrækker

Holdene i ynglinge-, junior- og pigerækkerne består af 3 spillere. En af de 3 spillere på et ynglingehold kan være junior. Junior - Eliterækken består af 4 spillere. Der spilles hulspil.

Girls Only Tour:
Pigerne har som de eneste under DGU deres egen turnering som tæller med på juniorranglisten. Der spilles i 4 rækker:
A-rækken: HCP max. 11,4: 36 hullers slagspil brutto
B-rækken: HCP 11,5-26,4: 36 hullers slagspil brutto.
C27-rækken: HCP 26,5-36,0: 27 hullers slagspil med loft*
C18-rækken: HCP 37,0 og op: 18 hullers slagspil med loft*
*) Loft = hullets par + 4 slag eller ikke i hul + 5 slag

Turneringen afvikles: se www.danskgolfunion.dk

Girls Only:
DGU og de 5 distrikter invitere til to golfdage kun for piger.

Girls Only indeholder sjove og anderledes golfaktiviteter for alle piger i alderen 7 ti l18 år - uanset handicap og adgang til at spille på stor bane.
www.danskgolfunion.dk

DGU Pigecamp:
Sommerlejr for alle piger mellem 8 og 14 år med medlemskab af dansk golfklub, med masser af hygge, golfspil, sjove aktiviteter og der overnattes i telte.